vrijdag 10 mei 2013

Verstoppertje spelen in Haspengouw

Marta koos stof bij Van Leuven. Ze wilde graag een jurkje met veel zwier, en omdat er veel stof kruipt in zwier, kocht ik 2 meter. Na enige overpeinzingen op de fiets, tijdens vergaderingen en in bed, vond ik de stof toch te druk voor een weelderige jurk, dus ik overtuigde Marta van een strakker modelletje uit Stof voor Doe het Zelvers.
 
Uit de restjes stof hoopte ik nog een rokje voor Babette te krijgen, maar na veel gepuzzel en wat gesjoemel haalde ik er nog een heel kleedje uit. Ik gebruikte het basispatroon uit SVDHZ, verkorte het lijfje wat en tekende er een kraagje aan.
 
Twee voor de prijs van één, dus!
 








13 opmerkingen:

  1. Schoon, die zusjes! Allebei! Ik ben fan van het kraagje en de gele paspel en zeker van de manier waarop Babette naar Marta kijkt. Nu hopen dat moeder hen nog terugvindt, daar in Haspengouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe foto's van twee mooie kleedjes! Die gaan veel gedragen worden deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een wijze beslissing, volgens mij. Beide dames zien er geweldig uit in hun schone kleedjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er om te stelen uit in die jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleedjes hoor, maar ik vond haar ook leuk als mega mindy op het groepsfeest van de giro :)
    Als dat geen toeval is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige meisjes in prachtige jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooo zo mooie kleedjes!!!!

    (psss was jij zaterdag niet in Gentbrugge aan het rondwandelen op de rommelmarkt?)

    BeantwoordenVerwijderen